A aparut versiunea in limba romana a ghidului privind istoricul, recomandarile si tendintele actuale a social media in selectia de personal. Ghidul in original este dezvoltat ca material de sprijin in cadrul Societatii pentru Psihologia Industriala si Organizationala (SIOP), sectiunea White Papers.

Richard Chamber, reprezentant PepsiCo si Jamie Winter, reprezentant DDI prezinta beneficiile si riscurile utilizarii a retelelor social media in recrutare:

ü   tendinte actuale prin care profilurile de social media pot fi valorificate in termeni de screening al candidatilor si riscurile asociate ale acestei metode.

ü   masura in care datele obtinute din social media sunt reale si daca sunt asociate cu performanta la locul de munca, precum si faptul ca nu exista inca o certitudine ca datele din social media pot fi folosite pentru a prezice succesul si performanta la locul de munca.

ü   riscurile majore ale utilizarii datelor din social media reflecta lipsa unor informatii relevante pentru sarcinile unui post si a competentelor necesare locului de munca, precum si lipsa de documente si utilizarea unor procese diferentiate intre candidati.

ü   recomandari practice si procedurale despre cum poate fi evitat ca potentialii candidati performanti sa considere inadecvat ca organizatiile sa vizualizeze forme private de social media (ex. Facebook) si in consecinta sa se retraga din procesul de selectie.

        Ghidul este tradus in limba romana de catre Sirbu Alexandru-Andrei, Dumbrava Andrei Cosmin si Dragos Iliescu si este pus la dispozitie integral in sectiunea Resurse a site-ului aici:

http://www.apio.ro/social-media-si-selectia-depersonal/page/32