Introducere în diagnoza organizațională
Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională va invită la cursul de formare profesională continuă online INTRODUCERE ÎN DIAGNOZA ORGANIZAȚIONALĂ
* * *
Eligibilitate: cursul se adresează absolvenților (absolvire în curs/definitivată) de științe socio-umane (psihologie, psihopedagogie, sociologie, asistență socială) cu specialitatea profesională în psihologie industrial/organizațională, indiferent de nivelul de practică, de preferință cu studii de masterat.
* * *
Creditare COPSI: da, 80 de credite în specialitatea psihologie industrial/organizațională. Creditele pot fi obținute și folosite doar de psihologii cu drept de liberă practică (care au atestat de liberă practică).
* * *
Număr module: 11 module online (aprox. 150 ore).
* * *
Cost participare:
650 RON pentru psihologii care sunt membri APIO
900 RON pentru psihologii care nu sunt membri APIO
* * *
Titularul formării și formatori: Prof. Univ. Dr. Dragoș Iliescu, Lector Univ. Dr. Lavinia Țânculescu.
* * *
Formatul cursului: blended learning (online și întâlniri tutoriale)
* * *
Programa module:
* * *
Perioadă și modalitate de desfășurare:
* * *
Criterii și modalități de selecție a participanților: selecția participanților se va face pe baza interesului pentru problematica vizată, unicul criteriu fiind absolvirea (în curs de absolvire sau definitivată) a unei facultăți sau a unui master de profil.
* * *
Descrierea modulelor:
* * *
Obiectivele cursului: în urma parcurgerii acestui curs, participantul la curs trebuie să poată opera cu teoriile, conceptele și modelele relevante ale domeniului diagnozei organizaționale; să poată înțelege și recunoaște în practică și literatură cadrele de diagnoză; să poată folosi în mod critic cunoștințele însușite; să poată identifica cadre relevante pentru realizarea diagnozei în funcție de tipul de organizație și de procesele și activitățile specifice vizate în diagnoză; să poată identifica zonele optime de implementare și abordarea optimă pentru diagnoză; să poată recunoaște zonele optime pentru accesarea informației diagnostice; să poată utiliza chestionarele-testele oferite de curs în demersurile lor profesionale.
Practici de recrutare și selecție a personalului
Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională vă invită la cursul de formare profesională continuă online PRACTICI DE RECRUTARE ȘI SELECȚIE A PERSONALULUI
* * *
Descriere curs
Cursul se adresează absolvenţilor (absolvire în curs/definitivată) de ştiinţe socio-umane (psihologie, psihopedagogie, sociologie, asistenţă socială), indiferent de specializarea acestora sau de numărul de ani de experiență. Activitatea în domeniul HR constituie un avantaj.
Cursul este organizat pe baza unei platforme de învățământ on-line. Permite totuși interacțiune limitată față-în-față cu un instructor, la cerere, însă nu permite interacțiune între cursanți.
Are avantajul de a-ți permite să lucrezi în propriul ritm. Înscrierea la curs îți dă o parolă și subsecvent acces în sistem, dar este opțiunea ta când vrei să intri pentru a studia. Poți intra de exemplu o oră în fiecare seară, sau poți intra patru ore pe zi. În funcție de asta, termini mai rapid sau mai greu (ca timp) cursul. Cursul este prevăzut să fie parcurs în 15 zile, dacă se lucrează 8 ore/zi, respectiv 120 ore de pregătire, documentare, exersare și evaluare.
Cursul este organizat pe module. Fiecare modul cuprinde cursul propriu-zis (inclusiv în format tipăribil, dacă vei dori sa îl tipărești), precum și un număr de alte materiale. Materialele sunt, în principal, legate de bibliografie (extrase din cărți, articole științifice sau alte asemenea), sau de instrumente practice (de exemplu chestionare). Resursele pe care le primești (chestionarele, de exemplu) sunt libere pentru utilizare și nu va trebui să plătești ulterior pentru a le folosi.
Fiecare modul cere și o tema practică. Dacă vei realiza acea tema și o vei "preda" (tot electronic, de bună seamă), vei primi un feedback de la un instructor. O tema realizată insuficient poate fi refăcută până ajunge la o calitate acceptabilă.
Fiecare modul se finalizează cu un mic test de cunoștinte din modulul parcurs. Testul este, la rândul sau, o experiență de învățare, căci sistemul îți va spune dacă ai dat un răspuns greșit și te va ajuta să găsești răspunsul corect. Dacă nu scoți punctajul minim acceptabil la un modul (75%), poți relua testul de ori câte ori dorești.
E recomandat să parcurgi modulele în ordinea sugerată de noi, deoarece sarcinile de evaluare se leagă unele de altele. Nu vei putea însă să finalizezi cursul decât dacă vei trece în prealabil toate testele de final de modul și vei realiza toate sarcinile de la fiecare modul.
Cursul se finalizează cu o sarcina finală, în care se integrează toate informațiile asimilate și exersate în prealabil. Diploma de absolvire o primești dacă ai un punctaj acceptabil la această sarcină finală.
Pe parcursul cursului ai dreptul să ceri 2 întâlniri a câte maxim o oră față în față cu un instructor - o să folosim Skype sau altă tehnologie similară pentru aceasta. Poți să ceri aceste întâlniri când te simți în dificultate, sau la început, sau doar la sfârșit ... din nou: tu ai autonomie și tu stabilești ce ai nevoie de la noi.
Ca și concluzii cu relevanță administrativă despre procesul descris mai sus, vă recomandăm următoarele:
Formatori:
Creditare COPSI: da, 50 de credite în specialitatea psihologie industrial/organizațională. Creditele pot fi obținute și folosite doar de psihologii cu drept de liberă practică (care au atestat de liberă practică).
Taxe:
600 RON membri APIO
850 RON pentru persoane care nu sunt membri APIO
Evaluarea performanţei în muncă
Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională vă invită la cursul de formare profesională continuă online EVALUAREA PERFOMANȚEI ÎN MUNCĂ
Cursul este destinat practicienilor (psihologi, personal din domeniul HR, manageri) care doresc să își îmbogățească cunoștințele cu privire la procesul de evaluare a performanței în muncă.
CREDITARE COPSI: 80 credite. Creditele pot fi obținute și folosite doar de psihologii cu drept de liberă practică (care au atestat de liberă practică).
NUMĂR MODULE: 8 module online (aprox. 100 ore alocate – 80 ore studiu individual și 20 ore activitate de predare).
COST PARTICIPARE: 850 lei taxa de participare (600 lei taxa de participare pentru membrii APIO).
TITULARII FORMĂRII: Conf. Univ. Dr. Marian Popa și Prof. Univ. Dr. Delia Vîrgă
FORMATUL CURSULUI: blended learning (online și întâlniri tutoriale).
CRITERII ȘI MODALITĂȚi DE SELECȚIE A PARTICIPANȚILOR: Selecția participanților se va face pe baza interesului pentru problematica vizată, unicul criteriu fiind absolvirea în curs/definitivată a unei facultăți de profil.
PERIOADA DESFĂȘURĂRIi: Program flexibil: un modul/aprox 2 zile pe baza platformei online; ședințele interactive vor fi stabilite de comun acord.
PROGRAMĂ MODULE:
SCOPUL CURSULUI:
OBICTIVELE CURSULUI:
Asociația de Psihologie Industrială și Organizațională vă invita la cursul de formare profesională continuă online MANAGEMENTUL TALENTELOR
Cursul se adresează absolvenţilor (absolvire în curs/definitivată) de ştiinţe socio-umane (psihologie, psihopedagogie, sociologie, asistenţă socială) indiferent de specializarea acestora sau de numărul de ani de experiență.
CREDITARE COPSI: 80 credite. Creditele pot fi obținute și folosite doar de psihologii cu drept de liberă practică (care au atestat de liberă practică).
NUMĂR MODULE: 13 module online (aprox. 120 ore alocate – 110 ore studiu individual și 10 ore activitate de predare).
COST PARTICIPARE: 900 lei taxa de participare (650 lei taxa de participare pentru membrii APIO).
TITULARII FORMĂRII: Prof. Univ. Dr. Dragoş Iliescu, Asistent Univ Dr. Andreea Butucescu & Lect. Univ. Dr. Lavinia Ţânculescu.
FORMATUL CURSULUI: blended learning (online și întâlniri tutoriale).
CRITERII ȘI MODALITĂȚI DE SELECȚIE A PARTICIPANȚILOR: Selecția participanților se va face pe baza interesului pentru problematica vizată, unicul criteriu fiind absolvirea în curs/definitivată a unei facultăți de profil.
PERIOADA DESFĂȘURĂRII: Program flexibil: un modul/aprox 2 zile pe baza platformei online; ședințele interactive vor fi stabilite de comun acord.
TEMATICA MODULE:
OBIECTIVELE GENERALE ALE CURSULUI:
OBIECTIVELE SPECIFICE ALE CURSULUI:
Cursul are în vedere familiarizarea cu principalele concepte specifice procesului de gestionare a talentelor într-o organizaţie: explicarea procesului de gestionare a talentelor, precum şi înţelegerea conceptului de talent. Adiţional, cursul prezintă diferenţele individuale care pot apărea şi cadrele multiple de evaluarea a talentelor. Predominant, se urmăreşte prezentarea unei perspective comportamentale pentru înţelegerea şi implementarea unui proces de gestionare a talentelor care presuppune: identificarea, selecţia şi dezvoltarea talentului şi carierei unei persoane, într-un context organizaţional. Pentru a înţelege cum se poate evalua talentul, sunt prezentate principii specifice măsurării în ştiinţele comportamentale şi care sunt cele mai frecvente distorsiuni care pot apărea în utilizarea unor instrumente complexe de evaluarea talentelor, anume: fidelitatea şi validitatea precare ale acestora.
Pentru a înţelege complexitatea talentului individual, sunt prezentate câteva dintre cele mai relevante procese psihologice implicate în identificarea şi promovarea pe termen lung a talentului: aptitudinile umane, competenţele, cadrele de competenţe, trăsăturile de personalitate, şi aptitudinile cognitive. Acestea sunt aprofundate întrucât sunt asociate şi relevante pentru performanţa şi promovarea şi dezvoltarea talentului.
Predominant, sunt prezentate interviul şi observaţia comportamentală ca fiind cele mai importante metode de identificare a talentelor, alături de evaluarea multi-evaluator, de tip 360 de grade. Pentru fiecare dintre procesele psihice implicate,sunt prezentate şi propuse modele teoretice, conceptuale şi totodată de evaluare practică prin intermediul următoarelor tipuri de instrumente: chestionare de screening pentru identificarea şi selecţia talentelor, precum şi chestionare mai comprehensive, specifice inventarelor de personalitate şi de măsurare globală a inteligenţei fluide şi cea cristalizată. Sunt aprofundate cursurile specifice evaluării personalităţii şi a aptitudinilor cognitive întrucât sunt principalii factori predictori ai performanţei. Sunt prezentate şi informaţii privind influenţele factorilor biologici şi genetici asupra inteligenţei şi performanţei la locul de muncă.
În final, sunt prezentate etape şi tehnici specifice pentru selecţia talentelor: atitudinea şi confidenţialitatea cu privire la datele obţinute prin evaluare, poziţionarea talentului, structurarea talentului şi utilizarea talentului. Ultimele cursuri sunt dedicate tehnicilor de recrutare a talentului, strategiile de screening disponibile, precum şi etape specifice dezvoltării talentelor: condiţii de climat necesare dezvoltării talentelor, setul de competenţe şi direcţiile strategice de dezvoltare a acestora, precum şi măsurarea eficienţei programelor de dezvoltare şi trasee de carieră accesibile.
COMPETENTE DEZVOLTATE: