Riscuri și beneficii în utilizarea profilurilor private din social media în selecția de personal
A apărut versiunea în limba română a ghidului privind
istoricul, recomandările și tendințele actuale a social media în selecția de
personal. Ghidul în original este dezvoltat ca material de sprijin în cadrul
Societății pentru Psihologia Industrială și Organizațională (SIOP), secțiunea
White Papers.
Richard Chamber, reprezentant PepsiCo și Jamie Winter,
reprezentant DDI prezintă beneficiile și riscurile utilizării rețelelor social
media în recrutare:
- tendințe actuale prin care profilurile de social media pot
fi valorificate în termeni de screening al candidaților și riscurile asociate
ale acestei metode.
- măsura în care datele obținute din social media sunt
reale și dacă sunt asociate cu performanța la locul de muncă, precum și faptul
că nu există încă o certitudine că datele din social media pot fi folosite
pentru a prezice succesul și performanța la locul de muncă.
- riscurile majore ale utilizării datelor din social media
reflectă lipsa unor informații relevante pentru sarcinile unui post și a
competențelor necesare locului de muncă, precum și lipsa de documente și
utilizarea unor procese diferențiate între candidați.
- recomandări practice și procedurale despre cum poate fi
evitat ca potențialii candidați performanți să considere inadecvat ca
organizațiile să vizualizeze forme private de social media (ex. Facebook) și în
consecință să se retragă din procesul de selecție.
Ghidul este tradus în limba română de către Sîrbu
Alexandru-Andrei, Dumbravă Andrei Cosmin și Dragoș Iliescu și este pus la
dispoziție integral aici.