Menu
Log in

Log in
  • Acasa
  • Cum faci fata unui sef dificil si stresului de la locul de munca?

Cum faci față unui șef dificil și stresului de la locul de muncă?


Marilyn Puder-York, psiholog clinician specialist în probleme de stres la locul de muncă sintetizează câteva dintre cele mai frecvente dificultăți la care angajații trebuie să facă față atunci când interacționează cu un șef dificil și modalități de reducere a stresului de la locul de muncă. Iată câteva dintre întrebările care apar frecvent și soluțiile oferite de către aceasta:

1. Dacă simți că ești criticat nejustificat de către șeful tău, care este cea mai bună modalitate de a-l confrunta? Cum îți gestionezi șeful dificil? Cum faci față stresului de la locul de muncă?

- cea mai eficientă metodă de a rezolva problema este de a discuta deschis despre această problemă și nu confruntarea. Confruntarea presupune învinovățirea cuiva și „tragerea la răspundere”. Eficient este să propui o discuție și să explici clar că nu cauți să îl contrazici, ci mai degrabă să înțelegi situația.

- o altă modalitate eficientă este de a încerca să înveți să faci față emoțiilor negative pentru că uneori ele te împiedică să abordezi problema într-o manieră productivă și te determină să reacționezi defensiv sau acuzator la adresa șefului. Deseori, emoțiile negative te fac să interpretezi critica ca un „atac” personal și te împiedică să încerci să rezolvi situația problematică.

- poți face față stresului de la locul de muncă mult mai ușor dacă ajungi să cunoști care sunt agenții stresori la care ești vulnerabil sau sensibil. Fie că alegi să faci față stresului prin a reinterpreta semnificația unor situații pe care le consideri problematice, fie că îți dezvolți propriile strategii de a face față, important este să știi că stresul poate deveni copleșitor pe termen lung dacă eviți să cauți o rezolvare.

2. Câteodată angajații ezită să vorbească cu șefii lor despre criticile aduse. Există vreo metodă prin care aceștia își pot învinge teama de pedeapsă sau de consecințe negative? Care sunt efectele feedback-ului de clarificare sau pozitiv din partea angajatorului asupra reducerii stresului la locul de muncă?

- una dintre metodele sugerate de către psiholog este planificarea amănunțită a sarcinilor de muncă și folosirea unui stil de comunicare diplomatic în discuții cu șeful tău. Astfel, discuțiile au un conținut rezonabil din punct de vedere emoțional, atitudinea ta nu este un defensivă și poți discuta în mod obiectiv despre situația problematică.

- o altă metodă prin care poți construi o atmosferă sănătoasă de lucru este de a cere în mod constant un feedback de la angajator în ceea ce privește munca ta și cariera ta. Atunci când un angajat primește un feedback din partea șefului, acesta este mai puțin anxios și mai mult motivat, scăzând așadar stresul asociat percepției nesiguranței de la locul de muncă. Feedback-ul cerut poate consta în evaluări ale performanței, perspective sau oportunități de dezvoltare în carieră, mai multă autonomie în rolul tău profesional sau chiar mai multe informații cu privire la strategia organizației.

Prezentarea acestui articol este disponibilă pe site-ul oficial al Asociației Americane de Psihologie și o regăsiți aici: http://www.apa.org/helpcenter/boss.aspx

Prezentare realizată de dr. Cristina Maria Bostan

Copyright © APIO, 2023

Powered by Wild Apricot Membership Software